Bretels bestellen Winkelen In Duitsland ook betalen voor retouren

In Duitsland ook betalen voor retouren

Nieuw recht op annulering 2014: de klant moet de retourzending vanaf juni betalen
 

In Duitsland gelden er andere regels voor retouren dan in Nederland. Zo moet de winkelier de kosten van het retour ook dragen. Maar dat gaat waarschijnlijk zeer binnenkort veranderen. Binnenkort zijn klanten mogelijk verplicht om de kosten van retourneringen voor online bestellingen te dragen. Voor online winkels met een hoog retour percentage is dit een belangrijk voordeel. De nieuwe verordening creëert echter tal van nieuwe waarschuwingslabels voor handelaren. Achteraf betalen aanbieden en vervolgens ook nog eens gratis retouren, de kosten per order lopen dan de pan uit voor online kleding winkels, aldus kledingafterpay.nl.

 

inhoud:

    De kosten voor retourzendingen moeten door de klanten worden gedragen
    Retourkosten als een belangrijke concurrentiefactor
    Uniform wettelijk kader voor meer veiligheid bij online winkelen
    Nieuw annuleringsbeleid vereist
    Update: Nieuw annuleringsbeleid 2014
 

De kosten voor retourzendingen moeten door de klanten worden gedragen


Bij de implementatie van de EU-consumentenrichtlijn is besloten dat klanten vanaf juni 2014 zelf de kosten van het terugzenden moeten betalen als zij gebruik maken van het herroepingsrecht. In eerste instantie lijkt de nieuwe verordening slecht nieuws voor klanten en goed voor online winkels met een hoger retourpercentage. Met name online winkels voor kleding en technische producten, die bijzonder veel rendement opleveren, kunnen zoveel geld besparen.


Retourkosten als een belangrijke concurrentiefactor


Het schijnbaar goede nieuws voor exploitanten van online-winkels moet echter als gedifferentieerd worden beschouwd, omdat de klanten hun koopgedrag in webshops na de nieuwe verordening zullen wijzigen. Online winkels die erop staan ​​dat klanten zelf betalen voor het retour zullen minder vaak worden bezocht. Anderen, vooral grotere verladers zijn, althans in de eerste maanden terugkeren kosten voor hun klanten te nemen na niet representatief onderzoek in dit opzicht momenteel bezig met ongeveer 50% procent van de kosten voor het terugzenden willen betalen voor de terugkeer van de klanten van de online retailer, ongeveer 50% van de winkel eigenaar wil de kosten zelf blijven dragen.

De klanten werd gevraagd ongeveer 50% zei dat ze willen blijven om zorgvuldig te kijken naar hoe de dealer controleert de terugkeer kosten, en overwegen niet te kopen in de online winkels waar ze zelf de terugkeer kosten moeten betalen. Het rendement zal dus in de toekomst een sterke concurrentiefactor zijn in e-commerce.

Uniform wettelijk kader voor meer veiligheid bij online winkelen
 

De verordening is vastgesteld als onderdeel van de wijziging van het herroepingsrecht, om een ​​uniform rechtskader voor consumenten in de hele EU tot stand te brengen, waardoor ze meer zekerheid bieden bij online aankopen. Naast de rendementsregulering werden ook nieuwe voorschriften voor telefonische hotlines voor klanttevredenheid met toegevoegde waarde en voor extra kosten voor verschillende betalingsmethoden aangenomen.

Nieuw annuleringsbeleid vereist
 

Het is belangrijk: alle dealers, of ze nu een eigen online winkel hebben, op eBay of Amazon moeten uiterlijk 13 juni 2014 volledig nieuwe juridische teksten hebben. Het annuleringsbeleid moet volledig worden herzien, de algemene voorwaarden moeten worden aangepast.

Het probleem hiermee is dat er geen intrekkingsinstructie meer is, omdat de instructie afhankelijk is van verschillende factoren:

    Wie draagt ​​de retourkosten?
    Worden de goederen verzonden in één levering of in gedeeltelijke leveringen?
    Biedt de dealer alleen goederen aan die geschikt zijn voor pacten of wordt deze ook verzonden door een expediteur?

Al deze vragen zullen van invloed zijn op de formulering van een herinneringsvrij annuleringsbeleid in de toekomst.

Conclusie:

In juni 2014 de nieuwe wet komt in het kader van de uitvoering van het consumentenbeleid van de EU in de plaats, volgens de online winkel klanten in de toekomst voor de kosten van de terugkeer zou ontstaan. Meer dan de helft van de online winkels willen aan de klant in rekening brengen, terwijl andere webwinkels gebruik willen blijven maken in termen van retour regelingen van de consument en zullen de kosten van het retour blijven dragen.